Ψυχοκινητική, Μουσικοκινητική, Ρυθμική Αγωγή

Η κίνηση θεωρείται από την αρχαιότητα απαραίτητο στοιχείο ψυχής του σώματος του πνεύματος και της ψυχής. Είναι η αναγκαιότητα για την ωρίμανση και τον συντονισμό του νευρικού συστήματος. Eίναι ο πρώτος τρόπος έκφρασης του μικρού παιδιού (Morrison, 1974).

Στόχοι:

  • έλεγχος του σώματος στον χώρο
  • γνώση σώματος
  • προσανατολισμός
  • δημιουργία κοινωνικοσυναισθηματικών σχέσεων

Μουσική-Ρυθμός

Ο ήχος, η μελωδία και ο ρυθμός, τονώνουν το ρυθμικό αισθητήριο του παιδιού, οξύνει τις αισθήσεις, ομορφαίνει την κίνηση, οξύνει τις αισθήσεις, δίνει χάρη, ρυθμό, έκφραση και συντονισμό.

  • Τα παιδιά μέσα από δραστηριότητες αναπτύσουν κινητικές δεξιότητες, ενώ γνωρίζουν-μαθαίνουν:
  • Το ύφος της μελωδίας
  • Ρυθμικές και μουσικές αξίες
  • Ταχύτητα- tempo
  • Ένταση
  • Μέτρο (όμοια-ανόμοια)
  • Μοτίβο
  • Αυξομοιώσεις
  • Μουσικές φράσεις